«ФОРМУВАННЯ ЖИТТЄВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ТА ШКОЛЯРІВ ЯК ЗАПОРУКА
УСПІШНОГО САМОРОЗВИТКУ ТА САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ»
Терміни роботи над проблемою: 2013 – 2017 навчальні роки.
ПЛАН РОБОТИ НАД МЕТОДИЧНОЮ ПРОБЛЕМОЮ
І РІК РОБОТИ 2013-2014 Н.Р.
Психолого-педагогічна підготовка колективу.
Теоретичне обґрунтування методичної проблеми школи.
(1-й рік)
1. Дослідження рівня професійної майстерності, потреб та інтересів як усього колективу, так і кожного вчителя:
• аналіз роботи школи за навчальний рік;
• вивчення рівня навчальних досягнень школярів, їхньої вихованості, розвитку;
• фронтальне відвідування уроків, позакласних заходів з наступним оглядовим аналізом, виявлення компетентності професійного розвитку педагогічних працівників;
• анкетування, діагностування вчителів з метою виявлення їхньої професійної кваліфікації;
• проведення індивідуальних консультацій з педагогами закладу.
(Жовтень-Травень 2013р., адміністрація)
2. Ознайомлення педагогічного колективу з досягненнями психолого-педагогічної науки, новими педагогічними технологіями (Вересень-Жовтень 2013 р., Каденко Н.М.)
3. Ознайомлення всіх членів колективу із запропонованими варіантами, остаточний вибір проблеми для педагогічного колективу ( Жовтень 2013 р., Каденко Н.М.)
4. Обговорення й затвердження педагогічною радою запропонованої загальношкільної науково-методичної проблеми (Жовтень 2013 р., Петрик Г.С.)
5. Створення ініціативної творчої групи з метою побудови моделі нової формування життєвих компетентностей школярів, планування системи заходів, спрямованих на вирішення поставлених завдань (Жовтень 2013р., Каденко Н.М.)
6. Проведення “круглого столу” з метою вивчення стану розробленості обраної проблеми в науково-педагогічній літературі (Листопад 2013, Каденко Н.М., Петрик Г.С.)
7. Складання плану роботи над проблемою, розподіл обов’язків між членами педагогічного колективу, забезпечення послідовності накреслених заходів, їх взаємодія з іншими складовими педагогічного процесу (Листопад 2013, члени ініціативної групи)
ІІ, ІІІ РОКИ РОБОТИ 2014-2015 Н.Р.
2015-2016 Н.Р.
Формувальний етап.
Поточний аналіз та управління процесом впровадження.
(2-й та 3-й роки)
1. Створення умов для вирішення поставлених завдань:
• оформлення довідково-інформаційної методичної папки з визначеної проблеми (листопад 2013 - лютий 2014, члени ініціативної групи);
• складання переліку літератури (грудень 2013, Петрик Т.Г.);
• підготовка і проведення конференції за науково-методичною літературою, в якій висвітлено визначену тему; комплексне обговорення (березень 2014, члени ініціативної групи, педагогічний колектив);
• вивчення досвіду роботи педагогів інших шкіл, які працюють над аналогічними проблемами (березень-травень 2014, педагогічний колектив);
• проведення інструктивно-методичних нарад з проблеми (систематично, Каденко Н.М.);
• вдосконалення , належне спрямування всіх форм внутрішньошкільної методичної роботи, активізація роботи шкільних методичних об’єднань (постійно, Каденко Н.М., керівники МО).
2. Організація роботи над новою технологією:
• розроблення ініціативною групою основних положень, рекомендацій, методів, заходів, технологій у роботі школи (вересень-жовтень 2014, члени ініціативної групи);
• обговорення запропонованих рекомендацій на засіданнях шкільних методичних об’єднань, вироблення заходів стосовно їх реалізації (травень 2014, Каденко Н.М., керівники МО);
• виконання вчителями конкретних науково-дослідницьких завдань (систематично, педагогічний колектив);
• організація взаємовідвідування уроків, вивчення та виконання вчителями методичних рекомендацій (систематично, Каденко Н.М., керівники МО);
• узагальнення та впровадження в практику роботи вчителів перспективного педагогічного досвіду з обраної проблеми (січень 2015, Каденко Н.М.;)
• вдосконалення методики аналізу відвіданих уроків адміністрацією школи, членами методичної ради (систематично);
• створення банку інформації щодо впровадження проблеми у навчально-виховний процес (березень-травень 2015, Каденко Н.М., члени ініціативної групи);
• творчі звіти кращих учителів за результатами роботи над науково-методичною проблемою (жовтень, 2015).
ІV РІК РОБОТИ 2016-2017 Н.Р.
2015-2016 Н.Р.
Узагальнювальний етап. Підведення підсумків роботи.
Поточний аналіз та управління процесом впровадження.
(4-й рік)
1. Проведення творчих звітів ініціативної групи та шкільних методичних об’єднань за результатами роботи над науково-методичною проблемою (грудень 2015, Каденко Н.М., керівники МО)
2. Проведення підсумкової педагогічної ради за результатами роботи над науково-методичною проблемою. Вироблення та ухвалення рекомендацій (лютий 2016, Каденко Н.М.)
3. Вихідне діагностування учасників навчально-виховного процесу (березень 2016, Каденко Н.М., керівники МО)